image1 image1 image1

Aktualności

Bydgoska drożyzna.

Bydgoska drożyzna. Podwyżka cen biletów ma zohydzić władzę PiS [ANALIZA]

Komunikacja miejska w Bydgoszczy będzie droższa o ponad 20 procent. Podwyżki mają wejść w życie na początku 2022 roku – zapowiedział prezydent Bydgoszczy Rafał Bruski. Strefa Płatnego Parkowania zostanie rozszerzona, a jej cennik także pójdzie w górę.  

18390

To zła wiadomość dla wszystkich bydgoszczan podróżujących komunikacją zbiorową i kierowców parkujących w centrum miasta. Opłaty idą w górę. Prezydent Rafał Bruski zaproponował, żeby od 1 stycznia w Bydgoszczy sieciówka kosztowała 108 zł, a bilet jednorazowy normalny – 3 zł 80 groszy. Bilet godzinny także ma zdrożeć z 4,20 do 4 zł 80 groszy. Nowością w cenniku ma być 20-minutowy bilet jednorazowy – za 3 złote.  

Miesiąc później podwyżki obejmą także Strefę Płatnego Parkowania. Pierwsza godzina w strefie A SPP kosztuje obecnie 3 zł, od lutego będzie to 3 zł 80 gr, w strefie B wzrośnie do 2 zł 60 groszy.  Zostawienie auta na dobę w strefie A – 36 zł 50 gr, a strefie B – 25 złotych. Prezydent proponuje także, aby rozszerzyć granicę strefy i powiększyć ją o ok. 800 miejsc parkingowych – na Okolu, Wilczaku, Bielawach, Babiej Wsi i parking przy ul. Ustronie. Liczba płatnych miejsc w Bydgoszczy wzrośnie do 4500.

Aby propozycja prezydenta weszła w życie, musi zostać poparta przez Radę Miasta – w której większość mają członkowie PO i SLD.

Pasażerowie dopytują, czy miasto w końcu zwiększy częstotliwość kursowania autobusów i tramwajów? Wspólnie z kierowcami zastanawiają się, czy tak duże podwyżki aby na pewno są uzasadnione.  

Ład według Bruskiego  

Prezydent Rafał Bruski na konferencji prasowej wytłumaczył, dlaczego chce wprowadzić podwyżki. W skrócie: to wina PiS.  

–  Polski Ład to tak naprawdę mega podatek. Już w poprzednich latach bydgoszczanie stracili część dochodów na skutek bardzo niekorzystnych zmian w podatku PIT. Od przyszłego roku samorządom zabrane mają być kolejne pieniądze na rządowy „Polski Ład”. W szybkim tempie rosną ceny energii, paliw. To musi wpłynąć na ceny miejskich usług. Gdyby nie Polski Ład, będący nowym podatkiem, bardziej swobodnie moglibyśmy kształtować ceny. Dodatkowo będziemy mieli duży problem z uruchomieniem nowych dużych inwestycji poza tymi, które zyskają unijne dofinansowanie. Gdyby nie Polski Ład nie proponowalibyśmy zmian – tłumaczył polityk PO rządzący miastem.

Na oficjalnej stronie miasta (bydgoszcz.pl) pojawił się artykuł „Polski Ład i ogólnopolska drożyzna uderzają w bydgoszczan”, w którym poinformowano o planowanych podwyżkach. Na Facebooku w kierunku ratusza wylała się zmasowana krytyka – „Bezczelna spychotechnika! (…) Kosmiczna hipokryzja. Przykro mi to pisać, choć także jestem jednoznacznie przeciwko poczynaniom Dobrej Zmiany” – pisze pan Grzegorz. „Polski Ład nie wszedł w życie łgarze!” – komentuje pani Katarzyna.

Samorządy mają zyskać

Władze miasta twierdzą, że „Polski Ład i galopująca inflacja zabierze bydgoszczanom w przyszłym roku ponad 110 mln złotych”.  –  W pierwszym roku funkcjonowania oznacza to dla Bydgoszczy 80 mln złotych mniej. Rządowe rekompensaty nie pokryją tej straty. Dodatkowo w polskie samorządy uderza galopująca inflacja. Ceny prądu na nowy rok wzrastają o 80 procent. Zmiany w minimalnych wynagrodzeniach skutkują również dodatkowymi wydatkami. To łącznie kolejne ponad 30 mln złotych mniej w budżecie miasta – wyliczał skarbnik miasta Piotr Tomaszewski.  

To nijak ma się z wyliczeniami Polskiego Ładu dla samorządów, które przedstawił w ubiegłym tygodniu minister Łukasz Schreiber. Wynikało z nich, że Bydgoszcz na reformie może zyskać nawet 40 mln złotych. – Nie ma w Polsce gminy, powiatu, miasta czy województwa, które straci na Polskim Ładzie – zapewniał minister. Mówił o pakiecie dla samorządów. – Dodatkowa subwencja dla Bydgoszczy to 82,5 mln złotych. Na dowolne cele, także na wydatki bieżące. Do tego miasto będzie mogło ubiegać się o dodatkowe wsparcie na inwestycje z Rządowego Funduszu Polski Ład – wyjaśniał na Facebooku.  

Naciągane tłumaczenia i niekonsekwencja miasta

– Widać, że Prezydent i Rada Miasta konsekwentnie stoją na wrogim stanowisku względem kierowców, o czym świadczy utrudnianie im parkowania w centrum i zapowiadane podwyżki cen parkingowych. Poza tym, z jednej strony płyną namowy do korzystania z komunikacji miejskiej, a z drugiej podnosi się ceny za bilety. Widać tu pewną niekonsekwencję – komentuje radny PiS Marcin Lewandowski. – Tłumaczenie, że podwyżki są spowodowane Polskim Ładem, jest naciągane. Już wiele razy mieliśmy przykłady tłumaczenia, że to rząd jest winny temu, iż miasto podnosi różne opłaty. Widać tu konsekwentną politykę miasta skierowaną na zohydzenie bydgoszczanom naszej władzy – ocenia radny.

Radni z drugiej strony sali sesyjnej twierdzą stanowczo – to nie my, to PiS. – Nie mamy innej możliwości, zostaliśmy przez rząd PiS do tego zmuszeni. Musimy podnosić pewne opłaty w mieście. Robimy to z wielkim bólem. Przez wiele lat się broniliśmy i trzymaliśmy ceny na stałym poziomie. Ale ceny prądu, paliw, koszty pracy itd nie dają szansy na niski poziom opłat. Dodatkowo rząd PiS pozbawia samorządy (mieszkańców) miliardów złotych – napisał Jakub Mikołajczak z PO.  

Autobus nie pojedzie częściej

Komunikacja miejska w Bydgoszczy pozostawia sporo do życzenia. Wysłużone tramwaje ulegają awariom, które bardzo negatywnie oddziałują na całą sieć połączeń. W obliczu tego, że torowisko na Babiej Wsi jest nieczynne od blisko czterech lat (niestety w tym zakresie nie możemy spodziewać się szybkiego rozwiązania problemu), każda taka sytuacja w centrum dosłownie paraliżuje komunikację tramwajową. Cięcia kursów, mniejsza częstotliwość połączeń autobusowych, zmiana tras, trudne przesiadki – to te kwestie podnoszą pasażerowie. Komunikacja nie ma dobrej prasy. Za dwa i pół miesiąca dodatkowo podrożeje. – Nie mam wątpliwości, że Rada, która jest zdominowana przez członków PO i SLD, poprze wniosek Prezydenta – mówi radny Lewandowski.

Podczas konferencji wiceprezydent Bydgoszczy Mirosław Kozłowicz przekonywał, że komunikacja miejska ma się coraz lepiej lepiej. – Wprowadziliśmy szereg działań wzmacniających atrakcyjność transportu publicznego: zakupy 33 nowych tramwajów, rozbudowa buspasów, nowe linie na terenie miasta i obszarze podmiejskim oraz atrakcyjne formy płatności – wyliczał.

Nie zapowiedziano jednak pozytywnych zmian. Nic nie wskazuje, aby liczba kursów wzrosła i dodatkowe autobusy wyjechały na trasy.  

Kierowcy jednak od lat zwracają uwagę – w bydgoskich parkometrach nie można płacić kartą. Pod tym względem mamy spore zaległości. Społecznicy dodają: parkometry nie wymagają podania numeru rejestracyjnego auta. Dlatego nie możemy wzorem innych miast wprowadzić w Bydgoszczy bardziej ekonomicznego i efektywnego systemu kontroli mobilnej.  

Płatności kartą w SPP nie będzie. Będzie podwyżka mandatów za brak biletu parkingowego z 50 do 200 złotych.

Nowe oznakowanie na ulicy Średzkiej.

247986299 2276712615798647 707984170170258080 n

24.10.2021 EUCO

 324

Witam serdecznie

Pomagam w uzyskiwaniu odszkodowań dla osób, które w przeciągu ostatnich 20 lat miały wypadek nie ze swojej winy. Współpracuje z największą Kancelarią Prawną i największą w Polsce firmą zajmującą się pomocą osobom poszkodowanym.

Miałeś wypadek ??? będąc:

*kierowcą   *pasażerem   *pieszym  *rowerzystą

Postaramy się, by w jak najkrótszym czasie przyznano zadośćuczynienie z OC sprawcy.

Wystąpimy o odszkodowanie nawet do 20 lat wstecz.

Zajmujemy się likwidacją szkód rzeczowych z polis OC.

Pomożemy rodzinom osób z bardzo poważnymi obrażeniami ciała.

Uzyskamy zadośćuczynienie po śmierci osoby bliskiej w wypadku.

Dostarczamy samochody zastępcze z OC sprawcy. Samochody każdej klasy, zgodnie z Twoją polisą OC.

Nie pobieramy opłat wstępnych !!!


Zastanów się... Być może Ty, Twoja rodzina lub Twoi znajomi mieli wypadek i należy im się odszkodowanie, którego sami nie są w stanie uzyskać od Towarzystwa Ubezpieczeniowego.

A jeśli uzyskałeś odszkodowanie lecz nie zgadzasz się z kwotą, którą wypłacono, skontaktuj się ze mną - pomogę bezpłatnie zweryfikować Twój przypadek. 

Skontaktuj się ze mną:

e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript." data-mce-href="mailto:Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.">Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.
tel. +48 532 230 007
www.euco.pl

27.10.2021 Spotkanie z ZDMiKP.

!Miejsca ograniczone!
Rezerwacja pod adresem: https://rada-osiedla-wilczak-jary.reservio.com/.../89a79.../
Rada Osiedla Wilczak-Jary zaprasza na spotkanie z Zarządem Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej.
247256245 2275903425879566 1816614121337065625 n

XIII część cyklu historycznego o Wilczaku

Stary Kanał Bydgoski między II a III śluzą.

W tle ul.Miedza ul.Nakielska gdzie obecnie biegnie linia tramwajowa.

247130391 2274943585975550 994582690461546744 n

Widoczny na zdjęciu budynek zbudowany w stylu klasycystycznym na pocz.XX w.został spalony 28 I 1945 r. Odbudowano go bez zachowania dawnego stylu. W tym gmachu w okresie uwiecznionym na fotce mieściło się mieszkanie służbowe prezydenta regencji bydgoskiej .Kanał zasypano w 1971 r.Foto z 1918 r.

Uwaga! Utrudnienia przy wjeździe z ul. Stawowej w ulicę Na Wzgórzu

247005973 2273863952750180 2611081470432194254 n

Ulica Hoża pięknieje z dnia na dzień.

246979883 2273861886083720 7317040662798897448 n

"Czy wiesz czym oddychasz?"

"Czy wiesz czym oddychasz?" – kampania edukacyjno-informacyjna na rzecz czystszego powietrza

Zapraszamy na konsultacje.

cropped-akt-fotoc-264

W dniu Wszystkich Świętych nastąpi zmiana organizacji ruchu na ul. Ostroroga

246357817 2273796639423578 3427750937462320803 n

Krajobraz po dzisiejszych wichurach nad Starym Kanałem Bydgoskim.

245912376 2273755516094357 2598366642634117586 n

246851890 2273755009427741 5460511365700753530 n

247248305 2273754959427746 437964434767231867 n247427912 2273755106094398 3418041871266986882 n

XII część cyklu historycznego o Wilczaku

Do 1805 r. na wzgórzu w rejonie ul. Seminaryjnej-Lubelskiej istniało miejsce straceń, zwane Górą Szubieniczną.
W pobliżu mieszkali kaci, do 1858 r. wymieniani w księgach gruntowych. W celu uniknięcia kontaktu ludności z rozbudowujących się przedmieść z widokiem egzekucji i zwłok, szubienicę przeniesiono na teren przy drodze do Niemcza. Z początkiem XIX wieku władze miejskie oddały ziemię u podnóża wzgórza osobom prywatnym do zagospodarowania w formie dziedzicznej dzierżawy. Wówczas powstała tu dzisiejsza ulica Lubelska, a potem jej przedłużenie – ul. Na Wzgórzu.
246771065 2272575846212324 2058974149495179504 n
W 1834 r. wzgórze przekształcono w park tarasowy z drzewostanem złożonym z dębów, buków, grabów, jesionów, lip, klonów i kasztanowców. Nazwę Góra Szubieniczna (niem. Galgenberg) zmieniono w 1835 r. na Wzgórze Książęce (niem. Prinzenhöhe)[19], co miało związek z pobytem w tym miejscu 15 czerwca 1835 r. następcy tronu pruskiego, późniejszego Fryderyka Wilhelma IV. Pozostałością po parku jest istniejąca aleja przy ul. Seminaryjnej naprzeciw szpitala oraz zieleń na zboczu
Dokładne położenie ciężko określić. Wiadomo, że stała na skarpie między Seminaryjną i Lubelską, mniej więcej na wysokości płotu dzisiejszego Szpitala Pulmonologicznego. Kat mieszkał w domu przy ulicy Lubelskiej 4, można więc ostrożnie założyć, że znajdowała się tuż przy Szubińskiej, maksymalnie kilkadziesiąt metrów od miejsca gdzie na początku XX wieku ustawiono figurę Jezusa Chrystusa. Miejsce można wypatrzyć jadąc autobusem linii 79 w kierunku Rycerskiej.. albo po prostu pójść tam na spacer i zobaczyć na własne oczy ostatni widok jaki widzieli w swoim życiu bydgoscy straceńców. Albo przynajmniej spróbować go sobie wyobrazić, wszak okolica zmieniła swój wygląd.

XI część cyklu historycznego o Wilczaku

ul.Nakielska 60 Dom i Sklep Schulzkich - 1933 r.

245563644 2270541223082453 1407312362824530361 n

2022  Oficjalna strona internetowa Rady osiedla Wilczak-Jary w Bydgoszczy  globbersthemes joomla templates