Aktualności
Historia ewolucji komunikacji tramwajowej na Wilczaku #29
- Szczegóły
- Kategoria: Aktualności
- Opublikowano: sobota, 01, październik 2022 05:10
- Robert
- Odsłony: 198
Zdjęcie zostało wykonane podczas świętowania 100-lecia linii tramwajowej na Wilczak (2001r.)
Bronimy "Naszej Jedynki"
- Szczegóły
- Kategoria: Aktualności
- Opublikowano: sobota, 01, październik 2022 04:58
- Robert
- Odsłony: 141
Razem z mieszkańcami oraz Bydgoskim Ruchem Miejskim walczymy o nie zabieranie nam połączeń tramwajowych linii nr 1 w weekendy.
Mieszkańcy zawalczyli o "jedynkę" biorąc udział w dzisiejszym proteście, połączonym z przejazdem całej trasy linii.
Pożegnanie „jedynki”
- Szczegóły
- Kategoria: Aktualności
- Opublikowano: środa, 28, wrzesień 2022 17:09
- Robert
- Odsłony: 141
Historia ewolucji komunikacji tramwajowej na Wilczaku #28
- Szczegóły
- Kategoria: Aktualności
- Opublikowano: środa, 28, wrzesień 2022 17:06
- Robert
- Odsłony: 140
Zdjęcie zostało wykonane podczas świętowania 100-lecia linii tramwajowej na Wilczak (2001r.)
Pierwsze kroki podjęte w walce o naszą "jedynkę" na Wilczak
- Szczegóły
- Kategoria: Aktualności
- Opublikowano: środa, 28, wrzesień 2022 17:05
- Robert
- Odsłony: 139
Rozkład jazdy T1 od 1 października.
- Szczegóły
- Kategoria: Aktualności
- Opublikowano: wtorek, 27, wrzesień 2022 18:03
- Robert
- Odsłony: 130
Tak wygląda rozkład jazdy tramwaju linii nr 1 z Wilczaka na Las Gdański w zaproponowanych zmianach oszczędnościowych przez ZDMiKP. Pozostały tylko połączenia w dni powszednie w godzinach szczytu, natomiast w weekendy "jedynka" nie będzie kursowała w ogóle.
Ulica Nakielska stanie się drogą wojewódzką.
- Szczegóły
- Kategoria: Aktualności
- Opublikowano: wtorek, 27, wrzesień 2022 16:48
- Robert
- Odsłony: 135
Ulica Nakielska w Bydgoszczy stanie się drogą wojewódzką. Będą konsekwencje
Sejmik Województwa Kujawsko-Pomorskiego zdecydował o zmianie charakteru ulicy Nakielskiej w Bydgoszczy. Z drogi powiatowej „awansuje” na drogę wojewódzką.
Ulica Nakielska (do węzła Miedzyń) od przyszłego roku zyska status drogi wojewódzkiej – tak zdecydowali w poniedziałek na sesji Sejmiku Województwa Kujawsko-Pomorskiego radni. Dlaczego ta zmiana będzie tak istotna dla bydgoszczan? Sprawa jest prosta, drogi o statusie wojewódzkim mają szansę na finansowanie modernizacji (rozbudowy) z funduszy unijnych. Drogi gminne i powiatowe (a taki status ma obecnie ulica Nakielska), o takie finansowanie starać się nie mogą. Decyzja Sejmiku oznacza, że dla ulicy Nakielskiej otworzy się dostęp do puli środków europejskich przeznaczonych dla regionów w perspektywie finansowej 2021-2027.
Prezydent Bydgoszczy, Rafał Bruski, już w ub. roku zwrócił się z prośbą do marszałka województwa
o rozważenie możliwości zmiany kategorii z drogi powiatowej (ul. Łochowska i ul. Nakielska w Bydgoszczy oraz ul. Bydgoska w Lisim Ogonie, gmina Białe Błota) na drogę wojewódzką na odcinku od węzła Bydgoszcz Miedzyń (droga S5) do ronda Grunwaldzkiego, gdzie droga łączy się z drogą wojewódzką nr 238. Łączna długości odcinka wynosi ponad 7 kilometrów, z czego niemal 6,5 leży na terenie Bydgoszczy, a pozostała część odcinka, około 900 metrów znajduje się poza granicami miasta.
Podwyższenie kategorii drogi na tym odcinku przyczyni się do stworzenia połączenia pomiędzy drogami wyższych kategorii tj. wojewódzkimi i krajowymi oraz podniesie znaczenie tej drogi w układzie komunikacyjnym województwa. Ponadto usprawni ruch w postaci skrócenia czasu przejazdu oraz przyczyni się do zwiększenia dostępności komunikacyjnej wraz z zachowaniem spójności układu drogowego na terenie Bydgoszczy – czytamy w uzasadnieniu projektu uchwały.
Samorząd wojewódzki weźmie na siebie utrzymanie (oraz koszty przebudowy do parametrów drogi głównej) odcinka drogi powiatowej na odcinku 900 metrów. Zmiana kategorii z drogi powiatowej na wojewódzką na odcinku 6,5 kilometra na terenie Bydgoszczy nie zmieni natomiast zarządcy drogi.
Prace na trzech odcinkach ulicy Nakielskiej
Rozbudowa ul. Nakielskiej to ważny temat inwestycyjny dla miasta, które przygotowuje się od strony projektowej do modernizacji Nakielskiej. Zaplanowane prace podzielono na trzy odcinki.
- odcinek Łochowska-Nasypowa – dla tej części odbyły się już konsultacje, po uzyskaniu decyzji środowiskowej zakończą się prace nad koncepcją, która była konsultowana z mieszkańcami. Jeszcze w tym roku planowany jest przetarg na projekt budowlany i wykonawczy
- odcinek wiadukt-Nasypowa – opracowano koncepcję programowo-przestrzenną, odbyły się konsultacje społeczne, prowadzone są rozmowy z PKP na temat optymalnego połączenia inwestycji z rozbudową linii kolejowej
- odcinek Nasypowa – rondo Grunwaldzkie – opracowano warianty przekrojów poprzecznych ulicy (bez wyburzeń), odbyły się konsultacje społeczne, rozwiązania są opiniowane przez rady osiedli
Do czasu rozbudowy ulicy na Nakielskiej realizowane są drobniejsze inwestycje, nakierowanie głównie na poprawę bezpieczeństwa pieszych takie jak doświetlanie przejść dla pieszych (w tym roku na wysokości ul. Chłodnej), zmiany w organizacji ruchu (np. przy ul. Wrocławskiej) czy remonty chodników.
Raport inwestycyjny.
- Szczegóły
- Kategoria: Aktualności
- Opublikowano: wtorek, 27, wrzesień 2022 16:05
- Robert
- Odsłony: 130
Ogłoszony został przetarg na rewitalizację linii brzegowej nad Starym Kanałem Bydgoskim.
Czekamy na szybkie jego rozstrzygnięcie i rozpoczęcie prac.





Słodko polecamy!
- Szczegóły
- Kategoria: Aktualności
- Opublikowano: wtorek, 27, wrzesień 2022 16:01
- Robert
- Odsłony: 164
Zachęcamy nie tylko szkoły do wzięcia udziału w tym wydarzeniu.
Są ciekawe, profesjonalne i jedyne w swoim rodzaju.
Zmiany w rozkładzie jazdy MZK.
- Szczegóły
- Kategoria: Aktualności
- Opublikowano: wtorek, 27, wrzesień 2022 15:53
- Robert
- Odsłony: 148
Pomimo naszych starań popartych apelami mieszkańców ZDMiKP ogranicza kursy tramwaju linii nr 1 w dni powszednie a w weekendy likwiduje je całkowicie. W związku z tym jako Rada Osiedla wystosujemy w imieniu własnym, oraz mieszkańców oficjalny protest w tej sprawie.
Od początku października będą zmiany w rozkładzie jazdy autobusów i tramwajów w Bydgoszczy, część kursów wypadnie. ZDMiKP i MZK informują o powodach cięć, a między tymi miejskimi jednostkami jest konflikt. Zmiany w rozkładach nie podobają się mieszkańcom.
- W związku z brakami kadrowymi w Miejskich Zakładach Komunikacyjnych, w ostatnim czasie doszło w Bydgoszczy do znacznego spadku jakości usług przewozowych. Usługi nie są wykonywane na poziomie zapisanym w umowach. Takie sytuacje spowodowane brakiem kierowców, występują obecnie w wielu miastach Polski - stwierdza Tomasz Okoński, rzecznik Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej. ZDMiKP odpowiada za układanie rozkładów jazdy. - Dodatkowo, w związku z rosnącymi cenami paliw, prądu i ogromnym wzrostem kosztów utrzymania transportu publicznego, w całym kraju wprowadzane są ograniczenia w funkcjonowaniu komunikacji publicznej lub podnoszone są ceny biletów. Takie zmiany zostały już wdrożone lub są analizowane w Szczecinie, Warszawie, Gdańsku, Poznaniu, Krakowie czy Olsztynie.
ZDMiKP zapewnia, że zmiany planuje wprowadzać tylko na liniach z mniejszą liczbą pasażerów, a kursy dostosował tak, aby minimalizować utrudnienia w poruszaniu się po mieście.
Zmiany nie są wcale takie małe, wiążą się z rzadszym kursowaniem autobusów w dni powszednie.
- na liniach autobusowych nr 54, 59, 60, 61, 71, 77 – zmiany we wszystkie dni tygodnia;
- nr 51, 52, 53, 55, 56, 58, 64, 65, 67, 68, 69, 74, 79, 89 - zmiany w dni powszednie i soboty;
- nr 62, za T8 – zmiany w dni powszednie;
- nr 57, 80– zmiany tylko w soboty;
- nr za T (Babia Wieś) – zawieszenie linii.
Z tramwajami też będzie gorzej:
- nr 1 – kursy będą wykonywane w dni powszednie i tylko w godzinach szczytu;
- nr 7 – kursy nie będą realizowane w weekendy;
- nr 10 – godzinowe zmiany w rozkładach jazdy w weekendy;
- pozostałe linie tramwajowe - bez zmian.
Czy to otwarty konflikt miejskich jednostek? O komentarz poprosiliśmy bydgoski ratusz, który nadzoruje i ZDMiKP, i MZK. W dodatku członków rady nadzorczej MZK powołuje w praktyce prezydent Rafał Bruski. - Odpowiedzi udzieli ZDMiKP - skwitowała naszą prośbę Marta Stachowiak, rzeczniczka prezydenta miasta.
- W komunikacie MZK powołuje się na dane z sierpnia. Dane z września już tak dobrze nie wyglądały. Wypadało od kilku do kilkunastu kursów dziennie. Mieliśmy wiele skarg od pasażerów, że autobusy wypadały z rozkładów. We wrześniu nie było realizowanych już nawet 11 procent kursów. Kierowcy sami przyznają, że w MZK brakuje nawet 40 etatów. Jako ZDMIKP, organizator transportu, oczekujemy od MZK realizacji usługi zgodnej z zawartą umową, do której MZK się zobowiązał. Komunikacja pomiędzy ZDMIKP i MZK odbywa się na bieżąco, nie ma żadnych zakłóceń w przepływie i wymianie bieżących danych o realizowanych kursach. Do zadań przewoźnika, który podpisał umowę, należy rzetelne wykonywanie jej postanowień - mówi "Expressowi Bydgoskiemu" Tomasz Okoński, rzecznik Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy.
- ZDMiKP od zawsze podejmował wszelkie dostępne kroki i nadal będzie to robił, by mieszkańcy Bydgoszczy mieli zawsze zapewniony transport publiczny i nie cierpieli z powodu faktu, że jeden z przewoźników tj. MZK nie jest obecnie w stanie realizować części zakontraktowanych przez siebie kursów - dodaje Okoński. - W celu zapewnienia codziennej obsługi pasażerów ZDMiKP musi dynamicznie dostosowywać się do zmieniającej się sytuacji na rynku usług przewozowych, wzrostu cen paliw jak i galopujących cen energii elektrycznej w ramach posiadanego budżetu na 2022 rok i lata przyszłe. Aby zniwelować obecne losowe „wypadanie” kursów, musieliśmy dostosować rozkłady jazdy do realnych możliwości kadrowych posiadanych przewoźników: MZK, IREX poprzez ich optymalizację.
ZDMiKP zapewnia, że w rozkładach jazdy tramwajów wprowadził "symboliczne" zmiany. - Wynikają one głównie ze znacznego wzrostu cen energii elektrycznej wykorzystywanej w tego typie transporcie. Dzięki niewielkim korektom, miasto umożliwi realizację tego rodzaju przewozów w skali bieżącego roku i posiadanego budżetu na ten cel. Informujemy, że zmiany w tramwajach ograniczono wyłącznie do kursów i okresów o najmniejszych wykorzystaniu tego taboru przez mieszkańców, a w stosunku do zmian w komunikacji autobusowej mają one charakter symboliczny - mówi rzecznik ZDMiKP.
Andrzej Arndt, przewodniczący Związku Zawodowego Pracowników Komunikacji Miejskiej w Bydgoszczy stwierdza, że pracownicy MZK traktują obecne działania drogowców jako grę na "wykończenie" spółki.
- ZDMiKP nie konsultuje z nami zmian w rozkładach jazdy. Po prostu komunikuje, że zmiany będą, a spółka ma się w ciągu dwóch tygodni do nich dostosować. To prawda, że jest kłopot z kierowcami, ale takie problemy mają także inne spółki w całym kraju i rozwiązują ten problem na różne sposoby. Jaki problem na przykład w podniesieniu cen biletów o 20 groszy? Dla setek tysięcy pasażerów, których wozimy, przy obecnych cenach, taka podwyżka byłaby niezauważalna. Chaos po stronie ZDMiKP widać też przy zmianach w kursowaniu tramwajów. Za moment będą otwarte nowe połączenia przez Perłową i znowu się okaże, że motorniczych będzie brakować. To są ogólnopolskie problemy, mamy spotkanie 6 października z innymi przedstawicielami spółek komunikacyjnych, porozmawiamy o tym, jak oni sobie z tym radzą.
- Podczas środowej sesji będziemy chcieli wprowadzić do porządku obrad punkt dotyczący zmian w komunikacji - mówi Paweł Bokiej, radny klubu PiS. - Chcemy, żeby pan prezydent wyjaśnił tę sytuację.
Bydgoszczanie już zaczęli organizować bunt przeciwko likwidacjom połączeń, zwłaszcza tramwaju nr 1. Linia jest ważna - obsługuje mieszkańców zachodniej Bydgoszczy, jeżdżą nią do pracy czy do szkół. Likwidacja tego połączenia nie podoba się m.in. Radzie Osiedla Wilczak-Jary.
- Mobilizujemy się w obronie tramwaju "jedynki" i innych połączeń! Głosy sprzeciwu można wysłać bezpośrednio do dyrektora ZDMiKP: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript. lub wiceprezydenta nadzorującego ZDMiKP: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript..">Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.. Wystarczy kilka słów i wysyłamy, w kupie siła! - apeluje w mediach społecznościowych Paweł Górny z Bydgoskiego Ruchu Miejskiego.
Uwaga!!! 27.09.2022
- Szczegóły
- Kategoria: Aktualności
- Opublikowano: wtorek, 27, wrzesień 2022 15:42
- Robert
- Odsłony: 129
Sezon grzewczy rozpoczęty. Mamy już pierwsze niepokojące wyniki zanieczyszczenia powietrza.
Normy jakości powietrza na Nakielskiej przekroczone 6-krotnie (25.09 godz 22:00), a mamy dopiero wrzesień. Ten sezon grzewczy zapowiada się wyjątkowo nieciekawie. Warto wyposażyć się w oczyszczacze powietrza, maski antysmogowe i nie wietrzyć mieszkania zanim sprawdzimy jakość powietrza. Uważajcie na siebie i swoich bliskich.
ZDMiKP przeprowadza cięcia w komunikacji również na naszym osiedlu.
- Szczegóły
- Kategoria: Aktualności
- Opublikowano: wtorek, 27, wrzesień 2022 15:37
- Robert
- Odsłony: 126
Mieszkańcy, rada osiedla i społecznicy: Nie zabierajcie nam tramwaju nr 1.
V-ta edycja "Wyścigów smoczych łodzi" już za nami.
- Szczegóły
- Kategoria: Aktualności
- Opublikowano: poniedziałek, 26, wrzesień 2022 15:33
- Robert
- Odsłony: 139
Rewelacyjna zabawa , rywalizacja i integracja, a co najważniejsze na widowni prezydent Rafał Bruski.
Strona 10 z 88
Warning: Illegal string offset 'active' in /wilczak/templates/fresnico/html/pagination.php on line 103
Warning: Illegal string offset 'active' in /wilczak/templates/fresnico/html/pagination.php on line 109
Warning: Illegal string offset 'active' in /wilczak/templates/fresnico/html/pagination.php on line 103
Warning: Illegal string offset 'active' in /wilczak/templates/fresnico/html/pagination.php on line 109
Warning: Illegal string offset 'active' in /wilczak/templates/fresnico/html/pagination.php on line 103
Warning: Illegal string offset 'active' in /wilczak/templates/fresnico/html/pagination.php on line 109
Warning: Illegal string offset 'active' in /wilczak/templates/fresnico/html/pagination.php on line 103
Warning: Illegal string offset 'active' in /wilczak/templates/fresnico/html/pagination.php on line 109
Warning: Illegal string offset 'active' in /wilczak/templates/fresnico/html/pagination.php on line 103
Warning: Illegal string offset 'active' in /wilczak/templates/fresnico/html/pagination.php on line 109
Warning: Illegal string offset 'active' in /wilczak/templates/fresnico/html/pagination.php on line 103
Warning: Illegal string offset 'active' in /wilczak/templates/fresnico/html/pagination.php on line 109
Warning: Illegal string offset 'active' in /wilczak/templates/fresnico/html/pagination.php on line 103
Warning: Illegal string offset 'active' in /wilczak/templates/fresnico/html/pagination.php on line 109
Warning: Illegal string offset 'active' in /wilczak/templates/fresnico/html/pagination.php on line 103
Warning: Illegal string offset 'active' in /wilczak/templates/fresnico/html/pagination.php on line 109
Warning: Illegal string offset 'active' in /wilczak/templates/fresnico/html/pagination.php on line 103
Warning: Illegal string offset 'active' in /wilczak/templates/fresnico/html/pagination.php on line 109
Warning: Illegal string offset 'active' in /wilczak/templates/fresnico/html/pagination.php on line 103
Warning: Illegal string offset 'active' in /wilczak/templates/fresnico/html/pagination.php on line 109